Tuesday, July 14, 2009

AKIDAH MASYARAKAT ISLAM DI PERLIS TERUS DICEMARI


CEKIK ORANG PERLIS


Sohibussamaha al Mufti wilayah Perlis Dr. Juanda Jaya al Sarawaki

" Kalau boleh saya nak cekik-cekik harta rakyat negeri Perlis ni habis-habisan
Orang Perlis ni bukannya cerdik sangat dah la bodoh, bongok macam tapir, sedangkan akidah mereka senang sahaja kami ubahkan menjadi sesat seperti wahabi apatah lagi dengan harta-harta mereka. Saya akan cuba korek harta orang-orang kaya di Perlis ni seperti Datuk Syahidan. Member saya Dr Asri dulu dah lama makan harta-harta Datuk Syahidan ni. Tapi member saya (Dr Asri ) tu bodoh juga tak pandai berlakon, semua orang dia kutuk-kutuk, sehingga mufti-mufti lain pun dia kutuk-kutuk. Saya tak mahu ikut jejak langkah dia nanti semua orang lawan saya. Saya nak biasa-biasa je supaya orang tak perasan yang saya boleh cekik masyarakat Islam Perlis ni, kalau boleh saya nak cekik dengan sultannya sekali, ini la peluang saya, di Sarawak tak ade peluang macam ni, orang Sarawak dah buang saya macam anak haram, kesianilah saya, lihatla nanti. Wassalam " . Mufti Perlis 2009 Dr Juanda

4 comments:

  1. Blogger Agama Perlis ni jahil bin dunggu, ya.

    ReplyDelete
  2. Dok elok2 takmau,, bleh plak tambah dosa banyak2.. Insaf beb,, insaf.

    ReplyDelete
  3. Awaludin makrifatuAllah, awal-awal mengenal Allah dengan sifat 20 jelas dan sempurna, kembali pada Addin yang sebenar Fahaman buat penama nih kalau spray iklan satu perlis pada harta kerajaan macam-macam kata busuk, saya orang luar malu Bila Islam berpecah belah dan tiada"WaqthasimuBIhabbilillah" amma bak du

    Dari Abease PokYa

    ReplyDelete
  4. Dear Sir,

    I wonder if you really know what Wahabi is all about? Your blog should in the first place describe what Wahabi concept is all about. Is Wahabi being forbidden by the Majlis Fatwa of Malysia? Perhaps in you future articles you can describe in detail what Wahabi is all about for the sake of all who would really like to know about it. That would be very interesting.
    The language you use in this blog is quite crude for a blog that discusses the Islamic religion. There is a lot of hatred in you the way you express and describe certain personalities here. Does Islam allow that?

    ReplyDelete